..jgn lupe singgah cni..

..kengkawan..

Jumaat, 25 Disember 2009

DENGKI SAMPAI MATI..SANTAU DI PAWAGAM..


lupe lak nak cite..rabu lepas kitorg g tgk santau..heheh..biase laa ari rabu kan tiket murah..tuh yang selalu tgk ari rabu..hahah..

plan nak tgk filem avatar..tp sume time penuh..dr kul 6 sampai midnite..sbb cite die best sgt kot..last2 tgk santau jek laa..ramai kate cite santau tuh best n seram..tuh yang aku takut nak tgk..tp x pe laa..x tau nak tgk cite ape dah..

hmm..bile aku da tgk filem santau nei..aku rase x seram sgt kot..sbb pd aku congkak lg seram..yang nei x de laa sampai aku tutup mata..bley laa layan lg..hahah..tp jalan cite die best..x tau lak aku camtuh cara org nak santau..yang aku tau melalui makanan..tp ape jd pastuh aku x tau..tp bile da tgk nei..baru aku tau..cian tgk org yang kene santau tuh..

kay laa..kengkawan yang x tgk lg santau tuh g la..x rugi..cite die mmg best..dari 5 markah..aku bg 4 markah..

nei sinopsis filem santau..

Sepasang suami isteri, Halim dan Nina bersama anak perempunnya Tuti hidup dalam keadaan selesa di perkampunga Melayu moden. Halim sentiasa menjadi contoh kerana dia berjaya dalam kerjaya, dan suasana rumahtangganya yang harmoni.
Bagaimanapun, selepas jiran baru berpindah bersebelahan rumah mereka, keluarga Halim mula dihantui oleh kejadia mistik di dalam rumah mereka. Bermula denga Tuti yang terlihat pelbagai kelibat misteri hinggalah kejadian TV terpasang dengan sendiri, permanian Tuti berterabur dan alat penggera kecemasan di dalam rumah berdering dengan sendirinya di tengah malam. Semua kejadian ini berlaku apabila Halim tidak berada di rumah. Halim sangat sibuk dan menghabiskan masanya diluar hingga lewat tengah malam.
Sebagai seorang yang berjaya, Halim tidak begitu mempercayai wujudnya benda ghaib dalam rumah mereka apabila Tuti mengadu padanya. Nina yang sentiasa ceria mula berubah menjadi malas dan pendiam. Satu hari Nina mula mengalami sakit perut yang amat sangat dan Halim membawanya ke klinik.
Doktor mengesahkan Nina mengalami gastrik. Bagaimanapun Tuti mengesyaki mamanya mengalami gangguan ghaib. Satu malam, Halim berkejar pulang apabila Tuti memberitahu mamanya dirasuk dan menjerit-jerit. Halim membawa Nina berjumpa bidan kampung.

seterusnya..tgk sendiri ek..heheh..

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...